Værdigrundlag ”De centrale elementer” er: Børnesyn. Det at være barn har værdi i sig selv. Dannelse og børneperspektiv. Børn på fx 2 og 4 år skal høres og tages alvorligt som led i starten på en dannelsesproces og demokratisk forståelse. Leg. Legen har en værdi i sig selv og skal være en gennemgående del af et dagtilbud. Læring. Læring skal forstås bredt, og læring sker fx gennem leg, relationer, planlagte aktivite-ter og udforskning af naturen og ved at blive udfordret. Børnefællesskaber. Leg, dannelse og læring sker i børnefællesskaber, som det pædagogi-ske personale sætter rammerne for. Pædagogisk læringsmiljø. Et trygt og stimulerende pædagogisk læringsmiljø er udgangs-punktet for arbejdet med børns læring. Forældresamarbejde. Et godt forældresamarbejde har fokus på at styrke både barnets trivsel og barnets læring. Børn i udsatte positioner. Alle børn skal udfordres og opleve mestring i lege og aktiviteter. Sammenhæng til børnehaveklassen. Sammenhæng handler blandt andet om at under-støtte børns sociale kompetencer, tro på egne evner, nysgerrighed mv.”